Strona główna / Zdrowie / Jak radzić sobie ze stresem?
Ćwiczenia w grupie
Uwalniane podczas wysiłku fizycznego endorfiny wpłyną korzystnie na nasze samopoczucie, a trening – zwłaszcza intensywny – sprawi, że rozładujemy negatywne emocje. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Jak radzić sobie ze stresem?

Nieodłączny element współczesnego świata, odpowiedzialny w sposób bezpośredni bądź pośredni za prawie 90% chorób. Przez niego cierpimy na bezsenność, szybciej łapią nas infekcje czy wypadają włosy. O czym mowa? To znany nam wszystkim stres. Dowiedz się, jak możesz sobie z nim poradzić.

Stres towarzyszył ludziom od zawsze, pełniąc niezwykle ważną funkcję – w przypadku zagrożenia mobilizował organizm do walki bądź ucieczki. Zatem w pewnym sensie, był on nam niezbędny do przetrwania. Obecnie stres na stałe zagościł w naszym życiu. Nikogo nie dziwi, gdy wspomnimy że czymś się stresujemy bądź denerwujemy w pracy. Jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę, jakie poważne konsekwencje dla naszego zdrowia niesie za sobą odczuwanie chronicznego podenerwowania. W niniejszym artykule podpowiemy, jak się przed nim uchronić, wprowadzając kilka zmian do swojego życia.

Zacznij ćwiczyć!

O tym, że wysiłek fizyczny ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie, wiedzieliśmy od zawsze. Jednak potrafi być on również skuteczny w walce ze stresem, a nawet depresją! Zatem znajdź dobrą siłownię w Warszawie, wybierz zajęcia dla siebie – bogatą ofertę znajdziesz na stronie: http://cityfit.pl/ – i zacznij regularnie ćwiczyć. Uwalniane podczas wysiłku fizycznego endorfiny wpłyną korzystnie na nasze samopoczucie, a trening – zwłaszcza intensywny – sprawi, że rozładujemy negatywne emocje.

Spotykaj się ze znajomymi

Spotkania ze znajomymi to również doskonałe rozwiązanie, by zapomnieć na chwilę o problemach i zrelaksować się w gronie najbliższych. Możemy połączyć spędzanie czasu ze znajomymi z aktywnością fizyczną i tym samym wybrać się na siłownie w Warszawie, basen czy rower. Wybierzmy taką formę spędzania czasu, która nie tylko sprawi, że poczujemy się lepiej, ale będziemy też chętnie do niej wracać.

Oddaj się medytacji

Niektórzy potrzebują do rozładowania stresu takiej aktywności, która uwolni kłębiące się w nich emocje i wybierają w tym celu siłownię w Warszawie bądź sztuki walki. Z kolei inni wolą skupić się na oddychaniu i pogrążeniu w medytacji. Każdy z nas powinien znaleźć swój sposób na radzenie sobie z uciążliwym stresem.

Wysypiaj się

Sen pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie w ciągu dnia. Jeśli będziemy bagatelizować nocny wypoczynek, poziom kortyzolu – hormonu stresu – znacznie się podniesie. W konsekwencji przełoży się to na pogorszenie naszego codziennego funkcjonowania.

Słuchaj muzyki

Zarówno ta spokojna i relaksująca ,jak i ta szybka i energetyczna, może wprowadzić nas w stan odprężenia. Każdy z nas jest inny i na każdego będzie działał inny rodzaj muzyki. Wybierajmy więc taką, która każdego dnia potrafi wprowadzić nas w dobry nastrój.

Zrób sobie wolne

Zaplanujmy swój tydzień w taki sposób, by choć jeden dzień mieć całkowicie dla siebie. Wówczas wyłączmy laptopy, telefony i oddajmy się błogiemu relaksowi. Możemy zrobić sobie odprężającą, długą kąpiel w środku dnia albo wybrać się na masaż – do kto lubi.

Codzienne obowiązki, praca ponad siły i nawarstwiające się problemy, nie sprzyjają zdrowiu psychicznemu. Długotrwały stres może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych – w tym również do depresji. Dlatego naprawdę dobrze jest znaleźć równowagę pomiędzy pracą, a wypoczynkiem. W końcu zdrowie jest najważniejsze.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

Przewlekły katar

Co może być przyczyną długotrwałego kataru?

Pory roku mijają, a on ciągle z nami. Nieważne czy ciepło, czy zimno. Z pewnością …