jedzenie na odporność
Dieta powinna być lekka i zbilansowana. Na pewno należy z niej wykluczyć wszystkie produkty śmieciowe | fot.: materiał partnera

Top 5 rozwiązań, które zwiększą Twoją odporność

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, jak bardzo w tym czasie trzeba dbać o odporność. Nie ma się co oszukiwać, że prowadząc średnio zdrowy styl życia można uniknąć przeziębień czy innych infekcji. Warto więc o siebie zadbać i w dzisiejszym poradniku podpowiemy Wam, jak to zrobić. Poznajcie top 5 rozwiązań, które zwiększą odporność.

Top 1: cytryna i miód

Są takie produkty, które są bogate w witaminy, tak ważne w okresie słabszej odporności. I do takich należy zarówno cytryna, jak i miód. Przy czym miód ma także działanie bakteriobójcze. I właśnie z połączenia tych dwóch składników plus dodatku kilku innych można przygotować eliksir zdrowia, który swoją drogą jest całkiem smaczny. Warto pić go zaraz po przebudzeniu. Zatem jak go przygotować? Wystarczy tylko wymieszać łyżkę miodu z sokiem z cytryny (pół szklanki świeżo wyciśniętego) następnie dodajemy 200 ml wody i łyżkę soku z imbiru, także wyciśniętego. Całość mieszamy i możemy już cieszyć się smakiem tak zdrowego napoju. Oczywiście jeżeli nie chce się Wam przygotowywać codziennie, to wystarczy tylko proporcje pomnożyć przez trzy i przygotować eliksir zdrowia na trzy dni. Pamiętajcie, aby napój przechowywać w lodówce.

Top 2: kanapki z czosnkiem

Od czasu do czasu warto zaserwować swojemu organizmowi dawkę zdrowia w postaci kanapek z czosnkiem. Oczywiście nie należy ich spożywać codziennie, ale raz w tygodniu będzie najlepiej. Na początek na wolnym ogniu rozpuszczamy łyżkę masła i to koniecznie masła, a nie żadnej margaryny. Dodajemy do niego 3 wyciśnięte ząbki czosnku – najlepiej polskiego. Teraz całość mieszamy i gdy składniki się połączą nakładamy na dwie kromki wieloziarnistego pieczywa. Pozostaje już tylko dodać odrobinę czosnku niedźwiedziego na kanapki i już można cieszyć się ich smakiem.

Top 3: zdrowa i lekka dieta

Skoro znacie już małe sposoby na zwiększenie odporności, to czas poznać te większe, a mianowicie czas przejść na dobrą stronę mocy, czyli wprowadzić do swojej kuchni tylko i wyłącznie zdrowe jedzenie. Dieta powinna być lekka i zbilansowana. Na pewno należy z niej wykluczyć wszystkie produkty śmieciowe. Zatem jedzeniu śmieciowemu i kolorowym napojom mówimy stanowcze „nie”. Do tego trzeba pamiętać o tym, aby regularnie jeść. Najlepiej pięć posiłków dziennie, a minimum trzy. Do tego ostatni nie powinien być zjedzony później niż dwie godziny przed snem. A jeżeli chodzicie późno spać, to warto ostatni posiłek zjeść o godzinie 20. W diecie powinno być wiele warzyw. Do tego należy spożywać produkty wieloziarniste. Ryby i mięso powinny pochodzić tylko i wyłącznie z dobrych i pewnych źródeł. Jeżeli jednak nie macie ochoty spędzać wielu godzin na chodzeniu po sklepach czy gotowaniu, to można znaleźć dobry sposób. Zatem niezależnie czy mieszkacie w Warszawie, Rybniku czy Waszym miejscem zamieszkania jest Bydgoszcz catering dietetyczny będzie dla Was idealnym wyborem. Gwarantujemy, że dania są niezwykle różnorodne i przygotowane na bazie najlepszych składników, a przy tym smakują obłędne.

Top 4: pamiętajcie o ruchu

Aby zwiększyć swoją odporność trzeba pamiętać, jak ważny jest ruch. Aktywność fizyczna musi być uprawiana codziennie i tutaj nie ma się co oszukiwać, że może być inaczej. Nawet w gorszą pogodę nie należy tylko i wyłącznie siedzieć przed tv, lecz warto poćwiczyć choćby w domu. Możecie ćwiczyć, tańczyć czy biegać na bieżni – nieważne, co robicie, ważne, aby robić to regularnie i z zaangażowaniem. Polecamy Wam także aktywności na dworze, choćby jogging czy jazdę na rowerze. Pamiętajcie, że gdy przyzwyczaicie organizm do ruchu, to każda aktywność będzie sprawiała Wam przyjemność, wszak podczas wysiłku będziecie wytwarzać jeszcze więcej endorfin, czyli hormonów szczęścia.

Top 5: mniej stresu w życiu

Niestety nadmiar stresu i częste denerwowanie się niezwykle negatywnie odbijają się na zdrowiu i często powodują zmniejszenie odporności. Dlatego warto zadbać także o swoje zdrowie psychiczne. Na pewno ruch pozwala ograniczyć stres, ale warto także wybrać hobby czy robić inne rzeczy, które Was relaksują i pozwalają zapomnieć o codziennym stresie, np. w pracy. Pamiętajcie więc, że zdrowie psychiczne jest tak samo ważne jak fizyczne.

Materiał partnera

Sprawdź także

wafle

Dietetyczne pułapki — 4 produkty, które zrujnują każdą dietę!

Masz już za sobą kilka prób odchudzania, ale do tej pory nie udało Ci się …