Strona główna / Technologia / Internet / Facebook stawia na treści wideo
Media społecznościowe Facebook wideo
Facebook będzie mocniej rozwijał treści wideo. To także strategiczny cel rozwoju biznesu w naszym regionie | fot.: Fotolia

Facebook stawia na treści wideo

Kluczowym celem rozwoju Facebooka w naszym regionie będą treści wideo – informuje Robert Bednarski, szef Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią. Portal zauważa coraz większe zainteresowanie biznesu treściami wideo w przekazach na platformach społecznościowych. Dlatego zamierza oferować usługi dopasowane do ich potrzeb.

Większość ludzi korzysta dzisiaj z platformy mobilnej. To jest 11 mln ludzi miesięcznie. Codziennie 8 mln ludzi korzysta z Facebooka za pośrednictwem sprzętu mobilnego, więc niewątpliwie ten kanał jest dla nas bardzo ważny, a wręcz fundamentalny dla wszystkiego tego, co robimy – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Robert Bednarski, country director Central Eastern Europe w Facebooku. – Za tym idzie bardzo duże zainteresowanie biznesu możliwościami, które daje platforma, czyli kontakt z ludźmi, na czym małym, jak i dużym biznesom zależy.

Wartość polskiego rynku reklamowego szacowana jest na przeszło 7,5 mld zł. Tylko w 2015 roku wzrósł on o 4,5 proc., czyli ponad 320 mln zł, wynika z danych SMG Polska. Wydatki na reklamę w internecie wzrosły najmocniej, o 10,7 proc. Motorem wzrostu były właśnie kanał wideo online (+27 proc.) oraz reklama mobilna (+55 proc.).

Obserwujemy bardzo gwałtowny rozwój wszystkiego, co jest związane z wideo. Jest bardzo duży przyrost oferty wideo obecnej na naszej platformie – podkreśla Bednarski. – Jest również duże zainteresowanie ludzi korzystających z naszej platformy konsumpcją tych treści wideo. Więc ten kierunek będzie dla nas jednym z najważniejszych, jeśli nie najważniejszy.

Jak mówi, codziennie 10 mln Polaków spędza na Facebooku ponad 40 minut, a miesięcznie korzysta z platformy 14 mln. Ponad 20 mln ma założone konta. Stąd m.in. decyzja o uruchomieniu biura obejmującego 26 krajów naszego regionu (w tym Rosję) właśnie w Warszawie.

– Polska od wielu lat jest na mapie regionu bardzo silną gospodarką. Jest to jedna z największych gospodarek obok Rosji w regionie, o trwałym wzroście gospodarczym. Rynek reklamowy w tym zakresie również jest duży i wciąż rosnący. Wiele przedsiębiorstw, firm globalnych, firm międzynarodowych lokuje właśnie w Warszawie swoje siedziby dla operacji w regionie, co niewątpliwie sprzyja też pozycjonowaniu Polski jako centrum dla całego regionu.

Z analiz firmy Gemius wynika, że 70 proc. reklamy wideo w internecie przechodzi przez Facebook, a jest to medium pierwszego wyboru dla ośmiu z jedenastu badanych branż. Serwis zapewnia, że będzie doskonalił technologię dotarcia do internautów z takimi treściami reklamowymi, jakimi mogą być oni zainteresowani.

Intensywnie rozwijamy wszelkie technologie w obszarze sztucznej inteligencji, które mają szerokie zastosowanie, ale również służą do tego, aby cała treść, jaką każdy z nas otrzymuje na Facebooku była jak najlepiej dla nas dopasowana. Także po to aby wszyscy przedsiębiorcy mali i duzi mogli w sposób najbardziej efektywny, najbardziej dopasowany realizować swoje cele biznesowe na platformie – mówi Robert Bednarski.

@Newseria

Sprawdź także

słowa

„Rzęsiście”, „ancymonek” i „prażynka” vs. „flaki” i „flegma”, czyli internetowe zabawy słowem

Polacy coraz chętniej powracają do staromodnych słów i lubią zabawy językowe – wynika z analizy Instytutu Monitorowania …