burza mózgów projektowanie materiałów graficznych
To czy wizytówka ma być gładka, czy pstrokata, czy kreatywna, czy stonowana zależy przede wszystkim od Twojej grupy docelowej i identyfikacji wizualnej Twojej marki | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Dobra wizytówka, czyli jaka?

Jak zaprezentować siebie i swoją firmę na tak niewielkim formacie? Czy lepiej być kreatywnym, czy poważnym, a przede wszystkim: jak nie być nudnym? O czym pamiętać, czego nie pominąć? Co zrobić, żeby wizytówka wyróżniała się wśród innych? Dziś przyjrzymy się trochę wizytówkom i damy podstawowe wskazówki, jak zaprojektować je dobrze i na co zwrócić uwagę, kiedy zlecamy tę pracę profesjonalistom.

Wizytówka – najważniejsze informacje

Wizytówka ma przede wszystkim charakter informacyjny. Jest to najważniejsza funkcja, jaką powinna spełniać. Na wizytówce nie może więc zabraknąć logo Twojej firmy, Twojego imienia i nazwiska, telefonu, maila firmowego czy adresu strony www. Jeśli nie przyjmujesz klientów w biurze, nie musisz podawać adresu firmy. Jeśli media społecznościowe są ważnym kanałem Twojej komunikacji – koniecznie zamieść taką informację. Wizytówka musi pasować do Twojej komunikacji z Klientami.

Wygląd pasujący do Twojej marki

To czy wizytówka ma być gładka, czy pstrokata, czy kreatywna, czy stonowana zależy przede wszystkim od Twojej grupy docelowej i identyfikacji wizualnej Twojej marki. Wszystko graficznie musi być całością i grać do jednej bramki. Kolory, fonty, styl – wszystko musisz zaczerpnąć z charakteru swojego logo czy strony firmowej. Nie masz niczego takiego? Poproś grafika o stworzenie pasującej kreacji.

Materiał wykonania

Odpowiednia grubość papieru, widoczne kolory, jakość, którą widać od razu, kiedy weźmiemy wizytówkę do ręki – to obroni się samo. Już szczególnie kiedy mamy produkt premium lub nasza wizytówka jest bardzo minimalistyczna. Złej jakości wizytówki, cienkie, ścierające się, źle zaprojektowane nie zrobią dobrego wrażenia na Twoich Klientach.

Nowoczesne rozwiązania

Złoty lub srebrny nadruk, lakier UV, papier recyklingowy? Kod QR lub chip NCF na odwrocie prowadzący do pobrania oferty? Niecodzienny wygląd? Wszystkie chwyty dozwolone – jeśli masz pomysł, jeśli masz budżet, drukarnia taka jak JKB Print zrealizuje co zechcesz. To szczególnie ważne w branży kreatywnej, ale nie tylko. Każdy z nas może zapunktować u Klienta dobrze dobraną wizytówką.

Wizytówka może zapaść w pamięć, może zaimponować i zaprosić do kontaktu. Może też odstraszyć, zetrzeć się po krótkim czasie lub pokazać Twój biznes z naprawdę nudnej strony. Nie naśladuj konkurencji, nie dubluj, ale i nie przesadzaj z kreatywnością. Efekt musi pasować do Ciebie, ale i spodobać się Twoim Klientom. W zależności od tego, jak często rozdajesz wizytówki, taką ilość powinieneś zamówić.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

piękna kobieta konsultantka Avon

Skuteczne techniki sprzedaży dla konsultantek Avon

Sprzedaż kosmetyków, zwłaszcza w czasie bogatej oferty kosmetycznej dostępnej w każdej drogerii, może być trudnym …