Jeśli chcesz zwrócić towar w sklepie stacjonarnym, musisz liczyć na łut szczęścia, że w sklepie będą obowiązywać dobre zasady kupieckie | fot.: pexels.com

Jak zwrócić towar zakupiony w sklepie stacjonarnym?

Zakupiłeś produkt w sklepie stacjonarnym? Pamiętaj o tym, że właściciel sklepu może odmówić przyjęcia towaru, gdy zechcesz go zwrócić. W dodatku wszystko odbędzie się w takiej sytuacji zgodnie z polskim prawem. Jeśli więc kupujesz w sklepie stacjonarnym, musisz wiedzieć, że trudniej zwrócić towar, niż na przykład wtedy, gdy kupujesz przez internet.

Jakich produktów nie można zwrócić?

Jeśli chcesz zwrócić towar w sklepie stacjonarnym, musisz liczyć na łut szczęścia, że w sklepie będą obowiązywać dobre zasady kupieckie. Jednak właściciel sklepu stacjonarnego nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu, a zwłaszcza zwrotu takich produktów, jak:

  • żywność,
  • bielizna,
  • produkty spersonalizowane (wykonane na zamówienie).

Możesz nawet natknąć się na informację o tym, by klienci dokonywali przemyślanych zakupów, gdyż zwrotów sklep stacjonarny nie przyjmuje.

Co w przypadku zabawek i ubrań?

Jeśli kupiłeś zabawki lub ubrania i chcesz je zwrócić, możesz liczyć w tym przypadku na więcej szczęścia. Warunkiem jest oczywiście taki stan produktów, który nie wskazuje na to, że były one użytkowane. Oczywiście musisz pamiętać o tym, że każdy sklep inaczej rozpatruje zwroty.

Zdarza się, że przedsiębiorcy przyjmują jednak zwrot towaru w terminie do trzydziestu dni od daty dokonania zakupu produktu. Towar nie może być jednak uszkodzony, musi mieć wszystkie metki, a także powinien być dołączony dowód dokonania zakupu. Musisz więc mieć wtedy przy sobie albo paragon, albo fakturę. Właściciel sklepu przyjmie zwrot, jeśli opakowanie jest nienaruszone i w ten sposób produkt będzie można wystawić ponownie do sprzedaży.

Czy właściciele sklepów zawsze oddają pieniądze?

Jeśli już sklep przyjmuje zwrot, musisz pamiętać o tym, że nie zawsze oddaje pieniądze za zwrócony produkt. Może się zdarzyć, że przedsiębiorca zamiast zwrotu gotówki zaproponuje zwrot na kartę podarunkową w wybranym punkcie. Takie rozwiązania wprowadzają sklepy ze względu na prowadzoną politykę zwrotu towarów, co nie ma nic wspólnego z przepisami prawa. Mowa jest tutaj o produktach, które chcesz zwrócić dlatego, że się rozmyśliłeś i które nie straciły swojej wartości.

Zwrot towaru, który ma wadę

Inaczej przedstawia się sprawa wtedy, gdy produkt ma wadę fabryczną. W takiej sytuacji możesz zwrócić towar, jeśli spełnisz określone warunki. Przede wszystkim musisz złożyć reklamację na zasadzie rękojmi. Polega ona na dochodzeniu odpowiedzialności od właściciela sklepu ze względu na to, że zauważyłeś wadę fizyczną lub prawną.

Jeśli zauważysz, że produkt ma wadę, wtedy w ramach reklamacji możesz ubiegać się o wymianę towaru na inny. Możesz też starać się o to, by sprzedawca naprawił produkt lub obniżył cenę.  Jeśli wada jest istotna i nie można nic z nią zrobić, możesz też odstąpić od umowy.

Jeśli właśnie chcesz zwrócić towar, zdecyduj się na zwracam.pl – serwis, za pośrednictwem którego będziesz mógł szybko dokonać zwrotu zakupionego produktu. Na stronie serwisu wygenerujesz formularz potrzebny do dokonania zwrotu, a także zamówisz kuriera.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

opinie konsumenta

Udane zakupy online dzięki opiniom innych użytkowników

Sprawdź, dlaczego i jak warto korzystać z opinii dostępnych w internecie. Znaczenie opinii internetowych w …