owoce warzywa kiszonki jesień
Jesienią należy jednak szczególnie o siebie zadbać, ponieważ jest to sezon przeziębień i czas, w którym łatwiej jest zachorować czy zarazić się od kogoś infekcją | fot.: materiał partnera
Strona główna / Zdrowie / Co warto jeść jesienią, aby utrzymać zdrową dietę?

Co warto jeść jesienią, aby utrzymać zdrową dietę?

Jesień jest dla wielu z nas trudną porą roku. Niektórzy ją uwielbiają, natomiast spora część Polaków za jesienią po prostu nie przepada. Coraz chłodniejsze wieczory, zachmurzone niebo, opady deszczu i zmrok zapadający wcześniej niż latem – to wszystko może nas nieco zniechęcić. Jesienią należy jednak szczególnie o siebie zadbać, ponieważ jest to sezon przeziębień i czas, w którym łatwiej jest zachorować czy zarazić się od kogoś infekcją. Dlatego tak ważna podczas chłodnych miesięcy jest zdrowa dieta, która na jesień powinna zostać wzbogacona o kilka niezbędnych elementów. Sprawdź, o czym należy pamiętać w jesiennym jadłospisie!

Zdrowe kiszonki

Kiszonki mogą towarzyszyć naszej diecie przez cały rok, ale szczególnie należy zwrócić na nie uwagę właśnie jesienią. To wtedy potrzebujemy dodatkowej dawki wsparcia od tych polskich superfoods. Ich regularne spożywanie wzmacnia odporność, ale wpływa także doskonale na trawienie. To dzięki zawartości kwasu mlekowego świetnie oddziałują na florę bakteryjną. Zawierają szeroką gamę witamin i minerałów. Kisić możemy ogórki czy kapustę, ale także np. buraki, przygotowując z nich zdrowy zakwas.

Witamina C

Wpływ witaminy C na odporność jest nieoceniony. Jednak zamiast sięgać po nią w postaci tabletek, warto wprowadzić do diety kilka elementów, które pozwolą nam podnieść jej poziom w naturalny sposób. Sięgaj często po szpinak, brokuł, natkę pietruszki czy brukselkę. Pamiętaj także o cytrusach – jesienią wybieraj grejpfruty oraz nie oszczędzaj cytryny w ciepłych naparach.

Rozgrzej się!

Podczas komponowania jesiennego menu nie możemy zapomnieć o włączeniu do niego rozgrzewających przypraw. Imbir, kurkuma, chili czy pieprz cayenne doskonale sprawdzą się w potrawach spożywanych na ciepło, które powinniśmy wybierać w chłodne dni. Przyprawy te można wykorzystać także jako składniki jesiennego naparu, który przyrządzisz w prosty sposób – po prostu zalewając je wrzątkiem. Możesz dodać do tej mieszanki świeżą kurkumę i imbir, rezygnując z ich suszonych odpowiedników.

Dieta pudełkowa – idealny wybór na jesienny czas?

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja dieta jesienią będzie idealnie skomponowana i zapewni Ci wysoką odporność, postaw na catering dietetyczny. Odpowiednio dobrane składniki menu sprawiają, że zdrowy catering jest idealnym wyborem szczególnie podczas okresów, gdy chcesz o siebie wyjątkowo zadbać. Jesień bez wątpienia jest jednym z nich. Jadłospis o dopasowanej do Twoich potrzeb kaloryczności oraz skomponowany przez doświadczonego dietetyka zapewni Twojemu organizmowi to, co najlepsze. Fit catering ma jeszcze jeden plus – posiłki są dostarczane pod Twoje drzwi, dzięki czemu nie musisz poświęcać czasu na gotowanie i spacery do sklepu na zakupy spożywcze podczas deszczowych i zimnych dni.

Jeśli szukasz diety pudełkowej wysokiej jakości, postaw na https://bodychief.pl, z którym doskonale zadbasz o siebie jesienią.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

street food

Najciekawsze trendy kulinarne tego roku

Coraz większą wagę przywiązujemy do tego, co ląduje na naszych talerzach. I nie chodzi tylko …