sypialnia wygodny materac
Wymiana materaca to jeden z ważniejszych elementów walki z bezsennością czy innymi kłopotami ze snem | fot.: materiał partnera

Masz problemy ze snem? Wymień materac na nowy i śpij spokojnie.

Dokuczają Ci problemy ze snem, przez które trudno Ci się później skupić na wykonywanych zadaniach? Zobacz, w jaki sposób wybór odpowiedniego materaca może je zlikwidować.

Skąd się biorą problemy ze snem?

Może do nich doprowadzić nerwowa czy trudna sytuacja, z jaką miałeś styczność w ciągu dnia. Odpowiedzialne są tu nadszarpnięte nerwy i silne wzburzenie. Problemy ze snem może też wywołać nadmierna ekscytacja, czyli pobudzenie wywołane przez jakiś ważne pozytywne wydarzenie. Za kłopotami ze snem mogą też stać przyjmowane przez Ciebie leki. Możesz też sam do nich doprowadzić wypijając zbyt późno kawę lub zjadając ciężką lub bardzo późną kolację.

Jak sobie radzić z problemami ze snem?

Najważniejsza kwestia to zadbanie o właściwą higienę snu. Mamy tu na myśli nie tylko właściwe przygotowanie miejsca, gdzie będziesz spać. Chodzi również o wygodę i jakość snu, a także o to, by nocny wypoczynek sprzyjał Twojemu zdrowiu. Poniżej znajdziesz trzy najważniejsze elementy higieny snu, o które powinieneś zadbać w pierwszej kolejności.

Wymień materac

Wymiana materaca to jeden z ważniejszych elementów walki z bezsennością czy innymi kłopotami ze snem. Decydując się na taki krok zyskasz naprawdę wiele. Przede wszystkim zmieni się komfort Twojego snu. Po drugie pożegnasz problemy z porannym wstawaniem. Zmianie ulegnie też Twoje samopoczucie. Wypoczęty i w pełni zregenerowany organizm, to spokojniejszy umysł, a także odpowiednia dawka sił i energii witalnych.

Najlepszy materac na problemy ze snem

Już wiesz, że aby wygrać z kłopotami ze snem potrzebny Ci nowy materac. Tylko jak wybrać ten najlepszy? Po pierwsze – odwiedź w tym celu dobrze wyposażony sklep z materacami. Dzięki temu zyskasz dostęp do zdecydowanie większej ilości rozmiarów i modeli materacy. Po drugie – zwróć uwagę na stopień twardości materaca i jego rodzaj. To ważne nie tylko ze względu na wygodę, ale również dla zdrowia Twojego kręgosłupa. I wreszcie po trzecie – wybierając materac kieruj się nie tylko poprawą komfortu nocnego wypoczynku, ale i kwestiami zdrowotnymi. Najlepszy na problemy ze snem jest materac sprężynowy z wypełnieniem piankowym o średniej twardości. Taki jak na przykład średnio twardy materac sprężynowy Zolda od firmy Hilding. Jest to model materaca kieszeniowego, który zapewnia idealne dopasowanie do układu Twojego ciała. W ten sposób zagwarantujesz sobie właściwą pozycję w czasie snu. Co ważniejsze, dzięki swojej konstrukcji model ten doskonale sprawdzi się w łóżkach dla par. Średnia twardość wypełnienia spowoduje natomiast, że Twoje mięśnie będą się lepiej regenerowały. W efekcie pozbędziesz się i unikniesz nieprzyjemnych bolesnych skurczy, które potrafią wyrwać z najgłębszego snu. Ten model materaca stanowi również pełne podparcie dla całego ciała w najważniejszych jego punktach. Więcej informacji na temat tego modelu znajdziesz tutaj: Średnio-twardy materac sprężynowy Zorba od Hilding (krolmateracy.pl).

Zadbaj o porcję ruchu

Inna zmiana, która również zagwarantuje Ci lepszy sen, to ruch. Jego najprostsza forma to przynajmniej półgodzinny codzienny spacer. Najlepiej zaraz po kolacji. Ruch przed snem sprzyja rozluźnieniu, a to z kolei ułatwi Ci zaśnięcie. Warto nadmienić, że wprowadzenie tej zmiany pomoże również wyregulować fazy snu, co odbije się pozytywnie na jego jakości i długości.

Zmień nawyki żywieniowe

Higiena snu to również sposób, w jaki się odżywiasz, głównie w godzinach wieczornych i nocnych. W tym czasie unikaj ostrych przypraw i tłustych ciężkich potraw. Jeśli tylko możesz zrezygnuj z alkoholu. Ostatnią filiżankę kawy wypij natomiast najpóźniej na trzy godziny przed pójściem spać. Wymienione zmiany skrócą czas potrzebny Ci na zaśnięcie. Nie będą też powodowały nieprzyjemnych wybudzeń.

Słowem podsumowania: Twoja najskuteczniejsza broń w walce z kłopotami ze snem to zmiany w zakresie higieny snu. Musisz zadbać o wprowadzanie zdrowych nawyków. Po drugie – powinieneś wymienić materac na bardziej komfortowy. Ta zmiana jest o tyle korzystna, że właściwie dobrany materac poprawi i zadba o kondycję oraz stan Twojego kręgosłupa. Zmianę odczuje także całe Twoje ciało. Oznacza to w praktyce, że każdego dnia będziesz budził się wypoczęty, zregenerowany i pełen energii do działania.

Materiał partnera

Sprawdź także

ozonowanie pomieszczeń

Ozonowanie pomieszczeń w lokalu mieszkalnym

Ozonowanie pomieszczeń warto przeprowadzić nie tylko w sezonie grypowym. Operacja ta będzie dobrym rozwiązaniem także …