agencja kreatywna creative flow
Czym jest strategia bez jej wdrożenia? Czym są projekty, których nie ujrzy świat? Agencja kreatywna nigdy nie zostawi Cię z tymi dylematami | fot.: materiał partnera

Agencja kreatywna to nie tylko kreacja!

Kiedy słyszymy hasło: “agencja kreatywna”, w naszych głowach pojawiają się projekty graficzne, wizualizacje stron internetowych lub klikalne grafiki do social mediów. Mamy też konkretne wyobrażenie na temat pracy kreatywnej – nieustanne burze burze mózgów, pomysły, które pojawiają się nie wiadomo skąd, i niekończące się flow…

Ale te idee i związane z nimi sukcesy są wynikiem pewnego systemu pracy zarówno z klientem, jak i wewnątrz agencji – w oparciu o trendy rynkowe oraz jej doświadczenie w różnych obszarach marketingu. Dlatego w tym artykule pokażemy Ci, że agencja kreatywna to coś więcej niż kreacja!

Po pierwsze: strategia

Tak, tak! Zanim przejdziemy do projektowania, potrzebna jest strategia działań. Na tym etapie agencja kreatywna poznaje swojego klienta i obecną sytuację jego biznesu – czym się zajmuje, jaką ma ofertę, jakie kroki podejmuje konkurencja, czym się wyróżnia na jej tle… W tym celu przygotowujemy ogólny lub dedykowany brief (w zależności od potrzeb klienta), dzięki któremu nie tylko poznajemy jego świat, ale też stajemy się jego częścią i wspólnie określamy szczegółowe cele.

Następnie analizujemy możliwości – odkrywamy luki i szanse, które warto rozważyć w planowanych działaniach. To jest podstawą dla burzy mózgów, czyli procesu generowania pomysłów. Ważną zasadą jest tutaj brak oceny pojawiających się idei, a podążanie za kreatywnym flow!

Kiedy już przeprowadzimy analizę, a nasze głowy są pełne pomysłów, które przed chwilą zapisaliśmy (najlepiej na kartkach), przechodzimy do ich weryfikacji i oceny. Wybieramy te koncepty, które zaprowadzą klienta do celu w sposób najszybszy, najbardziej efektywny lub zaskakujący – oczywiście pozytywnie! Dopiero wtedy agencja kreatywna może sformułować strategię uwzględniającą najbardziej prawdopodobne scenariusze zdarzeń, rekomendacje i jednocześnie będącą nawigacją w podejmowanych decyzjach.

Po drugie: projekt

Jeśli myślisz, że strategia wiąże się z ograniczeniami, to… mamy dla Ciebie ważną wiadomość! Określenie kierunku działań wprowadza porządek i zmniejsza ryzyko związane z poświęcaniem czasu czemuś, co i tak nie przyniesie określonych korzyści, czyli nie przyczyni się do realizacji celów klienta. Dlatego mając przed sobą strategię działań, agencja kreatywna tworzy wstępne koncepcje bliskie założeniom firmy, z którą współpracuje.

W tej fazie projektujemy różne aspekty istnienia marki w świadomości jej klientów oraz prowadzące np. do sprzedaży lub pozyskania danych kontaktowych (leadów). Mogą to być strony WWW, design lub w szerszej perspektywie branding. To też działania w obszarze strategii komunikacji – obecność firmy w wybranych mediach społecznościowych, PR czy realizacja założeń content marketingu. Nie zapominajmy o eventach, które nie raz zachwycają swoim przemyślanym programem i unikalną oprawą, a agencja kreatywna, dzięki swojej pomysłowości i kompleksowości, jest idealnym partnerem wspierającym ich przygotowanie i realizację.

Po trzecie: wdrażanie

Czym jest strategia bez jej wdrożenia? Czym są projekty, których nie ujrzy świat? Agencja kreatywna nigdy nie zostawi Cię z tymi dylematami, bo nie tylko pomoże Ci w przygotowaniu istotnych materiałów i udzieli wskazówek, ale też przeprowadzi Cię przez proces ich wdrażania oraz rozwieje wszelkie wątpliwości, które pojawią się podczas tej podróży.

Czy agencja kreatywna to zawsze dobry wybór? Nie! Wszystko zależy od potrzeb klienta. Jednak jej niewątpliwym atutem jest szeroka perspektywa i otwarte umysły, a nie tylko kreacja…

Materiał partnera

Sprawdź także

klawiatura komputerowa

Jak wybrać gadżet reklamowy?

Gadżety reklamowe stają się coraz chętniej wybieraną przez firmy formą reklamowania swojej marki i produktów. …