nowi pracownicy
Zgodnie z zasadą „bądź tam, gdzie są twoi potencjalni pracownicy”, nie należy zapominać o publikacji ogłoszeń rekrutacyjnych w mediach społecznościowych | fot.: materiał partnera zewnętrznego

4 miejsca, w których znajdziesz nowych pracowników

Od kilku lat mamy do czynienia z rynkiem pracownika, który wynika z deficytu specjalistów i niskiego bezrobocia. W związku z tym wielu pracodawców zadaje sobie pytanie dotyczące tego, jak w jeszcze efektywniejszy sposób mogą docierać do potencjalnych pracowników i gdzie tak właściwie ich szukać. W poniższym artykule prezentujemy 4 źródła pozyskiwania nowych pracowników.

Media społecznościowe

Zgodnie z zasadą „bądź tam, gdzie są twoi potencjalni pracownicy”, nie należy zapominać o publikacji ogłoszeń rekrutacyjnych w mediach społecznościowych. Mowa tu o takich kanałach jak np. Facebook, LinkedIn, czy bardzo popularny TikTok. Ostatni wymieniony kanał wciąż budzi wiele wątpliwości u pracodawców, jednak warto pamiętać, że po pierwsze, na rynek pracy wchodzi już pokolenie urodzone po 2000 roku, które z TikToka korzysta bardzo chętnie, a po drugie nie jest to miejsce do publikowania wyłącznie zabawnych, „lekkich” treści.

Poszukiwania pracowników warto także aktynie prowadzić na LinkedIn, gdzie za pomocą metody Direct Search można dotrzeć do specjalistów z różnych branż.

Popularność Facebooka wciąż jest ogromna, zatem wykorzystanie tego kanału to prawdziwy „must” rekrutacyjny. Poza opublikowaniem ogłoszenia na swojej firmowej stronie warto także pokazać je społecznościom różnych grup – np. tych skupionych wokół szukania pracy w konkretnym mieście, regionie bądź branży.

Portale rekrutacyjne

Osoby, które szukają pracy, najchętniej i najczęściej odwiedzają portale rekrutacyjne. W sieci jest dostępnych wiele takich miejsc – ogólnych, jak na przykład pracuj.pl czy OLX, a także branżowych, gdzie można znaleźć oferty dotyczące pracy w danym sektorze (np. w IT). Dlatego pracodawcy, którzy poszukują nowych pracowników, powinni publikować swoje ogłoszenia właśnie na portalach dedykowanych do zamieszczania ogłoszeń rekrutacyjnych. Warto „pokazać się” w dużych serwisach, cieszących się największą popularnością. Warto przy tym zaznaczyć, że publikowanie ofert pracy w takich miejscach przeważnie wiąże się z koniecznością uiszczenia pewnej opłaty. Jej wysokość będzie zależeć od samego portalu, branży i stanowiska, którego dotyczy ogłoszenie.

Własna strona internetowa

Wciąż wielu pracodawców po macoszemu traktuje swoją stroną internetową jako źródło pozyskiwania kandydatów. I to jest błąd! Zakładka „Kariera” to bardzo ważny element strony internetowej każdej firmy, która poszukuje nowych talentów. Wiele osób, które znajdą ofertę pracy danej organizacji w mediach społecznościowych czy na portalach rekrutacyjnych, chętnie odwiedzi stronę www firmy, aby poszukać tam dodatkowych informacji o pracy w tym miejscu, procesie rekrutacyjnym czy kulturze organizacyjnej. Kandydaci zainteresowani pracą w konkretnej firmie także będą sprawdzać jej stronę internetową, aby znaleźć tam informacje o najnowszych rekrutacjach. Warto także zaimplementować możliwość tzw. spontanicznej aplikacji, żeby kandydaci, którzy nie znaleźli oferty dla siebie, mogli przesłać CV ze zgodą na udział w przyszłych rekrutacjach.

Agencje zatrudnienia

Pracodawcy, którzy borykają się z problemem ze znalezieniem pracowników, często sięgają po wsparcie agencji zatrudnienia. Takie podmioty mogą oferować swoim klientom różne usługi, np.  rekrutacje pracowników (każdego szczebla), pracowników tymczasowych czy outsourcing. Agencje mają dostęp do własnych, rozbudowanych baz kandydatów, dzięki czemu mogą w szybkim czasie dostarczyć pracowników o konkretnym profilu. Co więcej, agencje zatrudniają wykwalifikowanych rekruterów, którzy dysponują wiedzą i doświadczeniem w poszukiwaniu specjalistów o różnych profilach. Dlatego skorzystanie z usług agencji zatrudnienia, takiej jak na przykład PowerJobs, to doskonałe rozwiązanie dla firm, które same nie są w stanie znaleźć pracowników w odpowiednim czasie lub nie dysponują wystarczającymi zasobami, aby to zrobić.

Oczywiście powyższa lista nie wyczerpuje wszystkich sposobów, za pomocą których można dotrzeć do potencjalnych pracowników. Wiele firm decyduje się na udział w targach pracy, organizuje dni otwarte czy wykorzystuje działania terenowe. Niemniej zaproponowane w tym artykule źródła docierania do kandydatów i pozyskiwania nowych pracowników są najbardziej skuteczne.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

analiza kampanii social media

Kampanie social media – analiza i optymalizacja

Optymalizacja kampanii w mediach społecznościowych to proces ciągły, który wymaga analizy danych, dostosowywania strategii i …