zbliżenie na kobiecy ciążowy brzuch
Oddając się w ręce eksperta od masażu dla kobiet w ciąży, każda kobieta odczuje ulgę i odprężenie | fot.: stock.adobe.com
Strona główna / Styl życia / Dziecko / Jakie są najlepsze sposoby na relaks dla kobiet w ciąży?

Jakie są najlepsze sposoby na relaks dla kobiet w ciąży?

Czas oczekiwania na przyjście ukochanego dziecka jest wyjątkowy, ale i też wymagający dla organizmu kobiety. Przyszłe mamy mogą czuć się wspaniale, ale też odczuwać zmęczenie, nudności czy brak energii wraz z zaawansowaniem ciąży. Z pewnością wiele kobiet stara się unikać stresujących i obciążających organizm czynności. Warto spróbować kilku sposobów na relaks.

Czy można pójść na masaż będąc w ciąży?

Wiele przyszłych mam próbuje zrelaksować się w domowym spa, za pomocą zabiegów kosmetycznych, takich jak maseczki, czy też malowanie paznokci lub zmiana fryzury, co raczej wpływa na psychikę i zaspokojenie potrzeb poczucia się piękną i atrakcyjną. A co z organizmem? Mięśnie oraz stawy i kości odczuwają coraz większe obciążenie z racji szybkiego przybierania na wadze, co za tym idzie, czujemy miejscowe bóle. Najlepszym sposobem są masaże, a dokładnie masaże dla kobiet w ciąży. Warto wybrać się do specjalisty, którego możecie znaleźć na przykład na stronie https://jadoreinstytut.com/masaze/masaze-krakow/. Oddając się w ręce eksperta od masażu dla kobiet w ciąży, każda kobieta odczuje ulgę i odprężenie.

W masażu dla kobiet w ciąży masażysta skupia się na najbardziej przeciążonych partiach ciała, takich jak:

  • szyja,
  • kark,
  • kość ogonowa,
  • ramiona.

Takie partie ciała zostają rozciągnięte, a skurcze mięśni rozklepane. Najlepsze efekty widać po systematycznym stosowaniu. Jeśli nie ma przeciwwskazań (to jak ciąża bliźniacza, osłabienie, cukrzyca ciążowa), to można masaże wykonywać kilka razy w tygodniu. Warto skonsultować tą decyzję ze swoim lekarzem prowadzącym ciążę.

Jakie są sposoby na relaks w ciąży?

Najlepsze sposoby to takie, które są sprawdzone i przede wszystkim przynoszą efekty. Mamy internautki najczęściej polecają:

  • masaże wykonywane w salonie piękności,
  • aromatyczne sesje wieczorem na kanapie przy świecy,
  • duża dawka snu i drzemki w ciągu dnia,
  • ciepły prysznic- dobry na skurcze macicy,
  • ćwiczenia mięśni Kegla.

Ostatni sposób jest najmniej popularnym, a jednak bardzo ważnym elementem podczas porodu. W dużym skrócie wszystkie kobiety w ciąży powinny go ćwiczyć, przytrzymując mięsień przez kilka sekund i powoli puszczając powietrze. Najskuteczniej zlokalizujemy go przytrzymując mocz, to właśnie te mięśnie. Prowadząc kilkuminutowe sesje na twardej kanapie lub na macie, na podłodze przynoszą niewymierne korzyści, w postaci ułatwionego i szybszego porodu, a także wypoczynku biernego.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

kobieta w ciąży ćwicząca jogę

Siłownia w ciąży może być bezpieczna

Siłownia w ciąży nie jest przeciwwskazana. Aktywność fizyczna, dobrana do stopnia rozwoju płodu, jest bezpieczna …