aktywność fizyczna
Jeżeli dotychczasowe sposoby zawodziły warto zastanowić się nad innymi możliwościami, które mogą spowodować, że na nowo zakochasz się w aktywności fizycznej | fot.: materiał partnera

Nowy Rok to idealny czas na rozpoczęcie przygody z aktywnością fizyczną!

Rozpoczęcie przygody z aktywnością fizyczną, choć na pierwszy rzut oka wydaje się być całkiem łatwe, w rzeczywistości dobrze wiemy, że najczęściej jest wręcz odwrotnie. Niemal każdego roku tworzymy  listę postanowień i tego co chcemy osiągnąć. W zależności od okoliczności, czasem wychodzi nam to lepiej, a czasem gorzej. Wśród najczęściej podejmowanych wyzwań znajduje się regularna aktywność fizyczna. Powodów, dla których zamieszczamy ją na naszej liście jest niezliczona ilość. Poprawa kondycji, lepsze samopoczucie czy zrzucenie zbędnych kilogramów to tylko niektóre z najpowszechniejszych przesłanek. Tuż po rozpoczęciu nowego roku całkiem dobrze idzie nam trzymanie się planu, jednak z czasem opuszczamy jeden trening, drugi, trzeci.. aż w końcu całkowicie porzucamy systematyczność. Zdarza się, że odkładamy powrót na następny i następny dzień. Oczywiście rezultaty w przypadku większości z nas są podobne. Często nawet już po wykupieniu długookresowego karnetu na siłownie, pojawiamy się tam kilka razy, a później ślad po nas ginie. Dlatego w tym roku postaraj się nieco inaczej podejść do tematu i wykorzystaj narzędzia, które pozwolą Ci nie poddać się już na samym początku. A jak to zrobić?

Po pierwsze, opracuj plan

Tworzenie planu towarzyszy nam w wielu obszarach naszego życia. Dlaczego więc nie wykorzystać tego w kontekście aktywności fizycznej? To rewelacyjny sposób, który może stać się kluczowym czynnikiem do satysfakcjonującej realizacji postawionych sobie celów. Jak należy opracować taki plan? Po pierwsze, należy uwzględnić w nim nasze realne możliwości. Na samym początku nie możemy rzucić się na głęboka wodę, ponieważ szybko się zniechęcimy. Małymi krokami do celu możemy osiągnąć o wiele więcej. Planując przebiegnięcie już na samym starcie 5 kilometrów w pół godziny może okazać się niewykonalne, co spowoduje, że nasze samopoczucie wcale nie poszybuje w górę, a wręcz odwrotnie. Z uwagi na to, kluczem jest stopniowe zwiększanie intensywności jakiejkolwiek formy treningów. Podczas pierwszych dni możesz poświęcać aktywności fizycznej kilkanaście minut dziennie, bądź określić ilość powtórzeń danego zestawu ćwiczeń. Rozpisanie tego wszystkiego czy to na komputerze, czy kartce papieru spowoduje, że będzie Ci łatwiej trzymać się planu. Co więcej, będziesz mógł z łatwością kontrolować swoje postępy, co da Ci dużą dawkę motywacji.

Po drugie, poszukaj mocnego motywatora

Jeżeli dotychczasowe sposoby zawodziły warto zastanowić się nad innymi możliwościami, które mogą spowodować, że na nowo zakochasz się w aktywności fizycznej. Jedną z najskuteczniejszych metod są obozy fitness. Z roku na rok zyskują na popularności i nie dzieje się tak bez powodu. Są rewelacyjną drogą w rozpoczęciu tej przygody i pozyskaniu nowej dawki motywacji. Wyjazdy mogą trwać od kilku do kilkunastu dni. To Ty decydujesz na ile możesz sobie pozwolić. Dzięki nim, możesz wyrwać się ze swojej codzienności, zmienić środowisko i poznać mnóstwo wspaniałych ludzi, którzy mają podobne cele do Twoich. Obozy fitness to szansa na przetestowanie wielu dyscyplin sportowych. W konsekwencji będąc już w domu zyskasz świadomość co jest dla Ciebie przyjemnością, a co zupełnie Ci nie odpowiada. Na takim wyjeździe wszystko wykonywane jest pod okiem doświadczonych trenerów, którzy na bieżąco dają Ci cenne wskazówki. Co więcej, masz możliwość konsultacji z dietetykiem, który ułoży Twój plan żywienia, więc do domu wrócisz z solidną dawką wiedzy.

Po trzecie, nic na siłę

Jednym z czynników, przez które rezygnujemy z aktywności fizycznej jest to, że jedyne co czujemy to zmęczenie i brak satysfakcji. Traktujemy ją jako przykry obowiązek, który nie powoduje, że w jakikolwiek sposób czujemy się lepiej. Pytanie brzmi, czy rzeczywiście musi tak być? Warto zgłębić nieco temat i zobaczyć, że dostępnych jest naprawdę wiele form treningów. Zazwyczaj mamy do czynienia jedynie z tymi najbardziej powszechnymi, dlatego to właśnie na nie się decydujemy. Jednak może właśnie to sprawia, że tracimy motywację szybciej niż się pojawiła. Z tego powodu, warto wybrać się między innymi na obozy fitness, które pokażą Ci cały szereg dyscyplin. Dzięki temu lepiej poznasz siebie i zweryfikujesz, które z nich kompletnie nie trafiają w Twoje gusta. Dodatkowo będziesz wiedział czy bardziej pociągają Cię treningi grupowe czy może indywidualne. Zaoszczędzisz przez to czas, nerwy i pieniądze. Staraj się szukać tak długo, aż nie znajdziesz idealnego rozwiązania dopasowanego do Twoich wymagań i oczekiwań.

Materiał partnera

Sprawdź także

odporność kobieta z infekcją

Infekcja za infekcją? Zadbaj o odporność dziecka, zanim dopadnie je przeziębienie

Katar, kaszel, stan podgorączkowy czy bolące gardło mogą przytrafić się dziecku szczególnie w sezonie jesienno-zimowym, …