Dropshipping jest to coraz popularniejszy, model sprzedażowy polegający na tym, że właściciel sklepu jest pośrednikiem między klientem a dostawcą. Mówiąc najprościej właściciel sklepu internetowego odpowiada za wysyłanie zamówień do hurtowni czy producenta, a następnie pokierowaniu zamówienia do klienta. Właściciel prowadzi platformę do komunikacji między producentem/ hurtownikiem, a potencjalnym nabywcą.
Dropshipping- jak to zorganizować?
W modelu dropshippingowym, właściciel sklepu nie ma konieczności dysponowania magazynem oraz fizycznego posiadania towarów. To hurtownia zajmuje się magazynowaniem i wysyłką. Mówiąc krótko osoba prowadząca sklep na zasadzie dropshippingu nie przechowuje towarów, nie pakuje i nie wysyła. Jedynie pośredniczy w kontakcie klient- hurtownia.
Dropshipping jest więc idealnym rozwiązaniem dla osób, które chcę zacząć prowadzić działalność, a nie posiadają kapitału lub, z różnych przyczyn nie chcą inwestować dużych pieniędzy. Ciekawostką jest, że prowadząc sklep w tym modelu musisz zajmować się jedynie promowaniem swojego sklepu, jego marketingiem i pozycjonowaniem. Z czasem, kiedy osiągniesz już pewien pułap możesz przejść na tradycyjny sposób sprzedaży i zorganizować magazyn.
Skąd brać towar?
Na rynku występuje wiele hurtowni pragnących nawiązać współpracę na zasadzie dropshippingu. Można znaleźć hurtownie polskie lub zagraniczne. Szczególnie popularne są te z Chin. Tutaj warto wspomnieć o firmach zajmujących się produkcją kontenerów do transportu i przechowywania towaru. Co prawda dostarczenie towaru spoczywa na hurtowniku jednak warto sprawdzić, czy producent kontenerów nie zaoferuje nam ciekawszej oferty, a zorganizowanie transportu na własną rękę nie okaże się korzystniejsze.
Warto mieć na uwadze firmy produkujące i dostarczające kontenery, kiedy zdecydujesz się jednak, na prowadzenie działalności bardziej stacjonarnie, zamiast wynajmować dużą halę, możesz na początek skorzystać z kontenera jako powierzchni magazynowej. Jest to szczególnie wygodne rozwiązanie gdy masz własną działkę.
Co ze zwrotami?
Coraz częściej hurtownie idą dropshippingowcom na rękę i pozwalają na zwroty, jednak model dropshippingowy polega na współpracy B2B czyli biznes dla biznesu. Zgodnie z prawem nie istnieje tu możliwość zwrotu. Jedną z głównych wad sklepów internetowych są częste zwroty towarów. Kiedy klient decyduje się zwrócić towar, ten zostaje ponownie odesłany do hurtowni gdzie czeka, aż inny Twój klient zdecyduje się go kupić.
Może być to problematyczne ponieważ posiadasz na swoim koncie niejako zamrożony produkt. Tutaj ponownie sprytnym rozwiązaniem może okazać się kontener, w którym można przechowywać takie towary, aż kto inny je kupi.
Dropshipping- to się opłaca!
Podsumowując dropshipping posiada wiele zalet:
- przede wszystkim główną zaletą są niskie koszty wejścia na rynek. Nie ma konieczności organizowania powierzchni oraz zakupu asortymentu;
- ogranicza to także ryzyko- nie inwestujesz pieniędzy w ciemno i w razie czego nie zostajesz z towarem;
- nie musisz, do momentu osiągnięcia progu 1125 zł zakładać firmy;
- można nawiązać współpracę z wieloma kontrahentami;
Jedyną wadą może być duża konkurencja, ale gdzie jej nie ma? Warto spróbować!
Materiał partnera