półka z alkoholem
Kaloryczność to nie jedyny powód, dla którego najlepiej zrezygnować lub przynajmniej ograniczyć spożywanie alkoholu na diecie do minimum | fot.: materiał partnera

Alkohol na diecie – jak nam szkodzi?

Przebywasz na diecie redukcyjnej, a może jesteś w trakcie budowania masy mięśniowej i zastanawiasz się, czy spożywanie alkoholu negatywnie wpływa na Twoje zdrowie? Chcesz wiedzieć, jak alkohol wpływa na osiągnięcia, a także czy może opóźnić osiągnięcie celu? Przekonaj się, czy alkohol jest kaloryczny, a także, które z napojów są najgorsze i niebezpieczne dla zdrowia.

Czy alkohol jest kaloryczny?

Wydawać się może, że kilka kieliszków wina  lub puszka piwa to nic złego. Ile kalorii mają napoje alkoholowe? To może zaskakiwać, ale są naprawdę kaloryczne, przez co ich spożywanie na diecie redukcyjnej nie jest wskazane i może opóźniać czas dojścia do wymarzonej wagi. Kieliszek wina białego ma aż 75 kcal. Kieliszek czerwonego wina zaś jeszcze więcej – 82 kcal. Jedna puszka piwa ma około 250-300 kcal. Taka ilość kalorii robi ogromną różnicę, ponieważ jeden posiłek w ciągu dnia może dostarczać ich mniej.

Jak alkohol wpływa na organizm – picie alkoholu po treningu

Kaloryczność to nie jedyny powód, dla którego najlepiej zrezygnować lub przynajmniej ograniczyć spożywanie alkoholu na diecie do minimum. Dodatkowo alkohol zaburza pracę całego organizmu. Nie bez powodu po nocnej imprezie z alkoholem następnego dnia źle się czujesz i nie masz na nic siły. Alkohol to toksyny, których wydalenie z organizmu wymaga naprawdę dużo pracy i czasu. Picie alkoholu przy ćwiczeniach nie jest wskazane, ponieważ to może doprowadzić do zaburzenia procesów regeneracyjnych mięśni.

Wino, piwo i kolorowe drinki – co jest najgorsze?

Zbliża się spotkanie ze znajomymi, Ty jesteś na diecie i co drugi dzień ćwiczysz. Zastanawiasz się, jaki napój alkoholowy jest najmniej szkodliwy i w jakich ilościach możesz go spożywać. Najbardziej kaloryczne są kolorowe drinki, które wypełnione są słodzikami i sztucznymi barwnikami. Kolejne jest piwo, którego spożywania lepiej unikać na diecie. Wino – jeśli pite jest w umiarem, czyli jeden lub dwa kieliszki na tydzień nie powinny mieć negatywnego wpływu na pracę organizmu.

Jeśli jesteś na diecie redukcyjnej  lub budujesz masę mięśniową z pewnością chcesz zadbać o zdrowe odżywianie. Unikanie alkoholu to nie wszystko – konieczne jest spożywanie określonych składników odżywczych. W tym pomoc może catering dietetyczny, który możesz zakupić na Dietly, który obecnie zyskuje coraz większą popularność.

Jeśli masz problem ze stworzeniem zdrowej i dobrze zbilansowanej diety, lub pojawiają się u Ciebie problemy z odchudzaniem wybierz catering dietetyczny, który zapewni Ci odpowiedni deficyt kaloryczny, a jednocześnie zadba o zdrową dietę.

Materiał partnera

Sprawdź także

kobieta w ciąży owoce warzywa

Zielona dieta dla dwojga

W ciąży jedz nie za dwoje, ale… dla dwojga! To, co nakładasz na talerz, ma …