fitness trening przed wakacjami
Jeśli zadbasz o zdrową i dobrze zbilansowaną dietę, a także wprowadzisz aktywność fizyczną – pod żadnym pozorem nie możesz zapomnieć o odpoczynku i regeneracji organizmu | fot.: stock.adobe.com

Jak schudnąć do wakacji? Poznaj kilka wskazówek!

Masz w planach stracić kilka zbędnych kilogramów do wakacji? Chcesz w końcu osiągnąć swój cel i cieszyć się wymarzoną sylwetką? Musisz pamiętać, że odchudzanie to maraton, a nie wyścig. Właśnie dlatego pewne kroki w kierunku smukłej sylwetki trzeba podjąć odpowiednio wcześnie – działanie na ostatnią chwilę i stosowanie restrykcyjnych diet to gwarantowany efekt jojo. Sprawdź, jak zdrowo schudnąć do wakacji!

Odchudzanie – jak zacząć?

Chcesz dowiedzieć się, od czego zacząć odchudzanie? Pierwszy punkt to wyznaczenie sobie realnego celu i ułożenie planu działania. Nie narzucaj na siebie zbyt dużej presji. Postaraj się myśleć racjonalnie. Zdecydowanie w odchudzaniu nie sprawdza się zasada – wszystko albo nic. Pamiętaj, że optymalna utrata wagi wynosi od 0,5 do 1 kg tygodniowo.

Ujemny bilans kaloryczny to podstawa

Podstawą diety redukcyjnej jest wprowadzenie ujemnego bilansu kalorycznego. Oznacza to, że powinieneś spożywać mniej kalorii, niż wynosi Twoje całkowite dzienne zapotrzebowanie.

Na początku oblicz wskaźnik całkowitej przemiany materii (CPM). Następnie od uzyskanej wartości odejmij od 200 do 500 kalorii. Jednak nie zmniejszaj kalorii zbyt drastycznie – wbrew pozorom może to źle wpłynąć na cały proces, a nawet sprawić, że waga stanie w miejscu. W ten sposób uzyskasz deficyt kaloryczny. Warto dokładnie liczyć kalorie z poszczególnych posiłków w ciągu dnia, bo niestety wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, ile tak naprawdę kalorii spożywa na co dzień.

Regularne treningi – lepsze efekty odchudzania

Oczywiście dieta redukcyjna to najważniejszy czynnik, który pomoże Ci stracić zbędne kilogramy i cieszyć się smukłą sylwetką. Jednak możesz nieco przyspieszyć cały proces, regularnie ćwicząc. Wprowadzenie aktywności fizycznej do swojej codzienności nie tylko pomoże Ci w odchudzaniu, ale przede wszystkim wpłynie pozytywnie na Twoje zdrowie i funkcjonowanie całego organizmu. Z pewnością poprawi się Twój nastrój i ogólne samopoczucie, zyskasz energię niezbędną do podejmowania codziennych wyzwań.

Jaki rodzaj aktywności wybrać? Możliwości jest sporo – treningi siłowe, trampoliny fitness w Calypso lub inne grupowe zajęcia, długie spacery na świeżym powietrzu, bieganie, pływanie i wiele więcej! Wszystko zależy od Twoich upodobań. Wybierz taką aktywność, którą będziesz wykonywać z ogromną chęcią i ekscytacją. To sprawi, że nie będziesz potrzebować dodatkowej motywacji do ćwiczeń.

Regeneracja i odpoczynek

Jeśli zadbasz o zdrową i dobrze zbilansowaną dietę, a także wprowadzisz aktywność fizyczną – pod żadnym pozorem nie możesz zapomnieć o odpoczynku i regeneracji organizmu. Codzienne treningi nie przyniosą spodziewanych efektów. Potrzebujesz czasu na odpoczynek i uzupełnienie zapasów energii. Zadbaj o odpowiednią higienę snu – kładź się i wstawaj o regularnych porach, nie używaj telefonu przed snem. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest czytanie ulubionej książki.

Odchudzanie to proces, który wymaga zaangażowania i samodyscypliny. Poza tym oczywiście niezbędny jest także dobry plan działania. Odchudzanie polega na wprowadzeniu deficytu kalorycznego, który pozwoli na utratę zbędnych kilogramów. Z kolei aktywność fizyczna to świetny dodatek sprawiający, że efekty przyjdą jeszcze szybciej!

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

interwały

Treningi interwałowe a treningi o stałej intensywności: porównanie efektów i zastosowań w praktyce

Treningi interwałowe i treningi o stałej intensywności to dwa popularne typy ćwiczeń stosowane przez sportowców …