Strona główna / Styl życia / Smaki / Sezonowe owoce pod kruszonką
Owoce pod kruszonką to prosty, szybki i pyszny deser | fot.: MGR

Sezonowe owoce pod kruszonką

Wrzesień to czas zbiorów dojrzewających przez całe lato owoców. Na targach i bazarach dostępne są przepiękne, soczyste śliwki, jabłka, gruszki i brzoskwinie. Doskonale smakują z owsiankami, dodane do jogurtu czy naleśników. Najlepiej jednak, kiedy użyjemy ich do przygotowania najprostszego i najszybszego deseru – owoców pod kruszonką.

 

składniki

  • 4 – 5 (ok. ½ kg) dojrzałych brzoskwiń (lub innych jesiennych owoców – śliwek, jabłek, gruszek)
  • 4-5 łyżek brązowego cukru
  • 200 g (szklanka) mąki
  • 125 g (pół kostki) masła
  • 1 łyżeczka cynamonu (opcjonalnie)

opcjonalnie

  • śmietana kremówka (30%)
  • lody waniliowe
fot.: MGR
fot.: MGR

przygotowanie

Do szerokiej miski (lub na stolnicę) należy przesiać mąkę, dodać do niej  pokrojone w kostkę masło, cynamon i cukier. Zdecydowanym ruchem trzeba wyrobić ciasto, tak by powstała z niego posypka (można to zrobić w malakserze). Kolejny krok to dokładne umycie i pokrojenie brzoskwiń na ćwiartki (tak samo postępujemy jeśli wykorzystujemy jabłka lub gruszki. W przypadku śliwek wystarczy przeciąż je na pół i oczywiście wypestkować).

Następnie należy ułożyć je w wysmarowanym masłem żaroodpornym naczyniu i posypać przygotowaną kruszonką.

fot.: MGR
fot.: MGR

Piec ok. 20 minut w rozgrzanym do 200 stopni C piekarniku. Taki czas pieczenia spowoduje, że owoce staną się miękkie i ciepłe jednocześnie zachowując swoją teksturę i wygląd. Owoce pod kruszonką doskonale smakują serwowane z bitą śmietaną lub kulką lodów waniliowych. Bądź jednym i drugim…

fot.: MGR
fot.: MGR

MGR

Sprawdź także

produkty na odchudzanie

Najlepsze węglowodany na utratę wagi

Węglowodany mają dość słabą reputację u wszystkich odchudzających się. Cukry są trawione dość łatwo i …